Hjelpesenter

Spørsmål
Og svar

Her samler vi ofte stilte spørsmål og endel nyttig info! 

Klikk for svar

Sendt henvendelse - hva skjer?

Vi kontakter deg for mer informasjon om leasingavtalen, leveringstid og annen relevant info.

Serviceavtale
  1. Er service inkludert i leien?

    Stort sett. Noen ganger også vedlikeholdsavtale.
     

  2. Hva er inkludert i serviceavtalen?

    Normal service du trenger på bilen. Bytte av f.eks oljer, oljefilter, luftfilter, pollenfilter, etterfylling av kjøleveske, kontrollering av sikkerhetssystemer osv.

  3. Hva gjør jeg når bilen skal på service?

    Bilen kan leveres inn på service hos godkjent merkeverksted hvor som helst i landet.

  4. Er bytte av slitte vinter- og/eller sommerhjul og vindusviskere inkludert i serviceavtalen?

    Nei, dette er noe som kommer i tillegg. Ved 45000km/36 mnd opplever vi svært sjeldent at dette er nødvendig.

Bulk og skade
  1. Hva skjer om jeg får en skade på bilen?

    Kontakt oss med en gang. Vi har avtaler med spot-repair verksteder som gjør dette rimelig.

  2. Hva betyr det når det lyser en gul lampe i dashbordet?

    Det betyr at bilen må inn på en sjekk eller at det f.eks må fylles på olje.

  3. Det lyser rødt i en lampe på dashbordet. Hva gjør jeg?

    Stopp bilen og kontakt døgnbemannet vaktsentral for ditt merke.

  4. Jeg har kantkjørt felgen. Hva gjør jeg?

    Dette kan rettes opp på verksted, du trenger ikke en helt ny felg. Ta kontakt med oss.

Forsikring
  1. Er forsikring inkludert i leien?

    Nei, dette kommer i tillegg. Vi har avtaler som gjør at får gode betingelser fra dag 1.

Årsavgift
  1. Er årsavgift inkludert i leien?

    Nei, denne kommer i tillegg og blir fordelt over 12 mnd sammen med forsikringen. Elbiler får kun 455kr i årsavgift.

Utevering og leveringstid
  1. Hvor lang er leveringstiden?

    Dette vil variere, men vi har mange modeller på rask eller direkte levering.

  2. Hvor henter jeg min nye bil?

    Bilen leveres ut hos forhandler i Oslo

Overkjørte kilometer

Hva skjer om jeg kjører lenger en avtalt?

Det er mulig å justere kjørelengden i leasingperioden. Dette er en bedre løsning enn å vente til du skal levere inn bilen. Da vil du få mulighet til å fordele den ekstra kostaden på resterende måneder.

Unormal slitasje
  1. Hva er unormal slitasje?

    Brudd i lakken, bulker, brennmerker, skade på felger, mangler innvendig, defekte høyttalere, riper i interiør er eksempler på det vi ser på som unormal slitasje

Hva er leasing?

Enten du leaser bilen privat eller i næring vil det bli sett på som en mellomting av leie og låne. Leasingselskapet eier bilen, mens du som kunde står som bruker av bilen.

Vedlikehold leasingbil

Hva gjør jeg for å holde bilen i god stand?

Vi anbefaler å polere bilen minst en gang i året. Sørg for å vaske bilen utvendig etter behov og sørg for at bilen er ren innvendig til enhver tid. Da får man et fint fører og passasjermiljø.

Leasing uten innskudd

Alle leasingbilene kan leases uten innskudd. Så lenge man har god økonomi vil banken gi grønt lys .

Ingen inkasso/anmerkninger

Det er ikke mulig å lease bil dersom man har inkasso og/eller betalingsanmerkning.